נוכח מצב המלחמה המתמשך ומצוקת האוכלוסייה האזרחית הנזקקת ביישובי קו העימות, פנתה התנועה למען איכות השלטון לרה"מ, אהוד אולמרט, ושרי ממשלת ישראל בדרישה למינוי שר רווחה לאלתר.

נוכח מצב המלחמה המתמשך ומצוקת האוכלוסייה האזרחית הנזקקת ביישובי קו העימות, פנתה התנועה למען איכות השלטון לרה"מ, אהוד אולמרט, ושרי ממשלת ישראל בדרישה למינוי שר רווחה לאלתר.
התנועה לאיכות השלטון
כידוע, מזה כחודש ימים נדרשים תושבי קו העימות לשהות במקלטים ובמרחבים מוגנים. התנועה מציינת במכתבה כי: "מציאות זו יוצרת עבור תושבים אלה, מגוון אדיר של סוגיות, נזקים ובעיות שמחובתה של מדינת ישראל לתת להם מענה הולם, סדור וכולל, תוך תיאום בין גורמי הביצוע השונים. במיוחד אנו עדים לקושי העצום הנוצר בקרב האוכלוסייה הנזקקת ובכללה אנשים מבוגרים, חולים, אנשים בעלי מוגבלויות ואלו שמצבם הכלכלי אינו מאפשר להם לעזור לעצמם". על רקע מצב זה, סבורה התנועה כי כהונת שר רווחה שיעמוד בראש משרד הרווחה אשר תפקידו מוגדר כמי ש "אחראי להבטיח לכל אדם, משפחה או קהילה במדינת ישראל את מרב הרווחה החברתית והכלכלית ולהגן על אלו המתקשים עקב מצוקה, משברים עוני…" מקבל משמעות עמוקה וחיונית ביותר. כמו כן, מעלה התנועה את השאלה מדוע בממשלה המונה כיום 30 שרים, מתוכם גם שרים המכהנים ללא תיק, מוטל תפקיד הרווחה דווקא על ראש הממשלה ש: "ברור כי ידיו מלאות מדי מכדי לעסוק ולתת מענה שוטף וכולל למגוון הבעיות שנוצרו ועוד עתידות להיווצר עקב המלחמה אצל תושבי קו העימות" זאת בפרט במקום בו ניכר שהבעיות והנזקים הנגרמים בשל המלחמה לאוכלוסיה האזרחית, לא עתידים להעלם עם סיום המלחמה, חלקם אולי אפילו יתעצמו, ומכאן כי חיוני ממש שיכהן שר רווחה האמון על מתן פתרונות לאזרחים אלה, היום, כמו גם ביום שאחרי. דרישתה של התנועה למינוי שר רווחה באה בנוסף למכתב אשר שלחה השבוע לרה"מ, אהוד אולמרט אשר בו ביקשה מהממשלה להחליט הממשלה על הקמת מנהלת סיוע ליישובי קו העימות. זאת בכדי שיתפקד מנגנון ממשלתי סדור שיוכל לתת מענה כולל וראוי לתושבי קו העימות, קו החזית.