התנועה לאיכות השלטון דורשת מנציב שירות המדינה לעשות שימוש בסמכותו להשעות את שגריר ישראל בברטניה מר צבי חפץ בשל חקירתו בהזהרה על חשדות למעורבות בפרשת הלבנת הון.

התנועה לאיכות השלטון דורשת מנציב שירות המדינה לעשות שימוש בסמכותו להשעות את שגריר ישראל בברטניה מר צבי חפץ בשל חקירתו בהזהרה על חשדות למעורבות בפרשת הלבנת הון.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה לשרת החוץ ציפי לבני ולנציב שירות המדינה מציינת התנועה כי פורסם בתקשורת ששגריר ישראל בלונדון זומן לחקירה שנייה באזהרה, על חשדות למעורבות בפרשת הלבנת הון. במידה והמידע שנמסר נכון, הרי שיש מקום לבחון את החשדות המיוחסים לו ולשקול השעייתו של השגריר מתפקידו עד לסיום החקירה ו/או ההליך הפלילי כנגדו. סע' 47 לחוק שירות המדינה (משמעת), תשכ"ג-1963, מעניק לנציב שירות המדינה סמכות להשעות עובד מדינה עת נפתחת כנגדו חקירה בעבירה שיש עמה קלון. כן ראוי לציין, כי לשרה סמכות להשעות עובד, השעיה דחופה וזמנית – בנסיבות המתאימות. במקרה שלפנינו, מן הפרסומים עולה לכאורה, כי בשלו הנסיבות להפעלת הסמכות להשעיה עד לסיום ההליך בעניינו של השגריר מר צבי חפץ. החקירה בעיצומה, השגריר זומן כבר פעמיים לחקירה באזהרה, בגין חשדות לביצוע עבירות הקשורות לכאורה בפרשת הלבנת הון, עבירות שלא ניתן להתעלם מן הקלון שבביצועם. המצב בו נציג מדינת ישראל במדינה חשובה כבריטניה, עסוק בהליך פלילי פוגע בהכרח, באופן קשה ביותר, הן בתפקוד הנציגות ולא פחות חשוב מכך במעמדה של מדינת ישראל, בכבודה ובאמון בה ובנציגיה. מצב מביך זה פוגע לא רק בטיב יחסינו עם בריטניה, אלא אף ביחסי החוץ שלנו בכלל. יצוין כי בבריטניה מייחסים חשיבות רבה למאבק בהלבנת הון ובהתאם לכך בריטניה הינה אחת המדינות המתקדמות והמתוקנות ביותר בתחום זה. החשדות כנגד השגריר גוררות בהכרח, דחייה וניכור כלפיו וכלפי המדינה אותה הוא מייצג. לאור כל זאת במידה ואכן, מיוחסים לשגריר עבירות על חוק הלבנת הון שיש, על פניו, קלון במהותם ו/או בנסיבות ביצועם, הרי שיש להשעות את השגריר לאלתר.