התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה בבקשה לברר האם ראש הממשלה ביצע לכאורה עבירות על פי חוק המפלגות.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה בבקשה לברר האם ראש הממשלה ביצע לכאורה עבירות על פי חוק המפלגות.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה מציינת התנועה כי אתמול פירסם ערוץ 10 כי ראש הממשלה לקח לפני ימים אחדים חלק בערב איסוף תרומות שנערך למענו בניו יורק. מן הכתבה ששודרה אתמול עולה לכאורה כי ראש הממשלה קיבל מכל משתתף באירוע תרומה בסך של 10,000 דולר. קבלת תרומה מעין זו, בתקופה שיש לראותה כעיצומה של מערכת הבחירות המקדימות במפלגת הליכוד, מעוררת חשש לכאורה לביצוע עבירה על חוק המפלגות. לאור זאת מבקשת התנועה מהיועץ המשפטי לממשלה וממבקר המדינה לפעול לבירור החשש לפיו ראש הממשלה ביצע לכאורה עבירות על חוק המפלגות. התנועה מציינת כי בחינת החלטות היועץ המשפטי לממשלה במקרים בהם דובר בהפרת דיני מימון הבחירות(הן הנוגעים לבחירות המקדימות והן הנוגעים לבחירות לכנסת)- פרשת "עמותות ברק" ופרשת "אננקס מחקרים", יחד עם ראיות נוספות שנבחנו על ידי התנועה, הובילה את התנועה לאיכות השלטון למסקנה כי יש בסיס לטענה כי בשני מקרים אלו טיפלה מערכת אכיפת החוק באנשי ציבור בכירים בסלחנות. גישה מעין זו אשר ננקטת ע"י שומרי הסף מזה כעשור מהווה כשלעצמה מקור לעידוד צעדים "יצירתיים" שונים שיש בהם משום הפרת דיני מימון הבחירות, תופעה המשבשת מן היסוד את המנגנון הדמוקרטי. בתנועה מזכירה כי על פי דין (ס' 28 כז לחוק המפלגות) נדרשים המועמדים להוכיח כי נקטו בצעדים הנדרשים כדי להבטיח כי החוק יישמר וכן כי לא היו מודעים להפרת החוק. לא ניתן לפיכך להספק בהסברים נוסח "לא ידעתי"- הסבר שהושמע לכאורה אתמול בתגובת מקורבי ראש הממשלה לערוץ 10, כאשר אין בצידם הוכחת נקיטת צעדים ממשיים שנועדו להבטיח הימנעות מהפרת החוק. קל וחומר בנסיבות דנן, שכן הנטל על ראש הממשלה לנקוט בצעדים אפקטיביים למניעת ביצוע עבירות למענו, ולהוכחת חוסר מודעותו אף גובר, וזאת בשל העובדה שרק לאחרונה הוזהר בעניין דומה בפרשת "אננקס מחקרים". לאור כל זאת מבקשת התנועה ממבקר המדינה ומהיוה"מש לפעול לבירור המידע שנחשף אתמול בערוץ 10.