התנועה למען איכות השלטון בישראל מבקשת מנגיד בנק ישראל ומשאר גורמי הממשלה לברר האם בנק הפועלים עומד בתנאי ההיתר שניתנו לו להחזקת אמצעי השליטה בבנק אוצר החייל. כמו כן מבקשת התנועה מהממשלה ומהנגיד שלא להאריך, שוב, את היתר ההחזקה בבנק כל עוד החלטת הממשלה להפרדה עומדת בעינה.

התנועה למען איכות השלטון בישראל מבקשת מנגיד בנק ישראל ומשאר גורמי הממשלה לברר האם בנק הפועלים עומד בתנאי ההיתר שניתנו לו להחזקת אמצעי השליטה בבנק אוצר החייל. כמו כן מבקשת התנועה מהממשלה ומהנגיד שלא להאריך, שוב, את היתר ההחזקה בבנק כל עוד החלטת הממשלה להפרדה עומדת בעינה.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה מציינת כי במכתב קודם דרשה כי תתווסף לתזכיר החוק ליישום המלצות וועדת בכר [חוק הגברת התחרות וצמצום הריכוזיות וניגודי העניינים בשוק ההון בישראל, התשס"ה 2005], הערה שתחייב את בנק הפועלים למכור את כל אמצעי השליטה בבנק אוצר החייל לבנק אחר. ממכתב התשובה עולה כי לדעת משרד האוצר "מכירת בנק אוצר החייל תתרום תרומה ממשית לתחרות במערכת הבנקאות בישראל ועל כן ממליצים לממשלה שלא לתת ארכה נוספת למכירתו". אולם, נטען במכתב התשובה כי לא היה מקום לכלול התייחסות מיוחדת לנושא זה במסגרת החוק, והיא אכן לא נכללה לבסוף. זאת, בין היתר, לאור "תוקפו של ההיתר שניתן לבנק הפועלים מיום 28 בדצמבר 1999" על ידי נגיד בנק ישראל. היתר זה קובע תנאי תקיף והחלטי לפיו על הבנק לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת למכור את כל אמצעי השליטה באוצר החייל לבנק אחר (למעט בנק מקבוצת בנק לאומי לישראל בע"מ), מיד לכשיווצרו התנאים שיאפשרו מכירה כזו ולא יאוחר מחודש דצמבר 2005. אולם, למרות שנותרו כארבעה חודשים בלבד(!) עד מועד המכירה הצפוי, הרי שלמיטב ידיעתנו אין כל פרסום אודות כוונתו של בנק הפועלים למכור את אחזקתו בבנק אוצר החייל. לאור כל האמור מבקשת התנועה מנגיד בנק ישראל ומשאר גורמי הממשלה לבחון האם בנק הפועלים עומד בתנאי ההיתר שניתן לו. כמו כן, כאמור במכתב התנועה הקודם במהלך השנים ניתנה לבנק הפועלים ארכה אחר ארכה ביחס לתאריך שעד אליו יימכר בנק אוצר החייל. ארכות אלו לכאורה מאיינות את החלטות הממשלה לדורותיהן, החל משנת 1993, ובכך סותרות את כללי המינהל הציבורי התקין. על כן, אנו מבקשים מהממשלה ומנגיד בנק ישראל שלא להעניק לבנק ארכה נוספת כל עוד החלטת הממשלה עומדת בעינה.