התנועה למען איכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה: פעל למיצוי הדין עם השרים וכל עובד ציבור אחר שקיבלו לכאורה כרטיסים למשחקי כדורגל והפרו את חוק המתנות. התנועה דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה לפעול למען קבלת שמם של כל עובדי הציבור שזכו למתנה זו לכאורה, ולהפעיל עליהם את הסנקציה הנקובה בחוק – קנס בגובה פי שלושה מערך המתנה, ובנוסף לכך תשלום ערך המתנה לקופת המדינה.

התנועה למען איכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה: פעל למיצוי הדין עם השרים וכל עובד ציבור אחר שקיבלו לכאורה כרטיסים למשחקי כדורגל והפרו את חוק המתנות. התנועה דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה לפעול למען קבלת שמם של כל עובדי הציבור שזכו למתנה זו לכאורה, ולהפעיל עליהם את הסנקציה הנקובה בחוק – קנס בגובה פי שלושה מערך המתנה, ובנוסף לכך תשלום ערך המתנה לקופת המדינה.
התנועה לאיכות השלטון
היום התפרסמה בעיתון "ידיעות אחרונות" כתבתו של משה שיינמן ממנה עולה לכאורה כי ההתאחדות לכדורגל חילקה לשרי הממשלה כרטיסים למשחקי נבחרת ישראל עם נבחרות אירלנד וצרפת. על פי הכתבה אף מדובר לכאורה בכרטיסים ליציעי הכבוד. בכתבה מופיעה תגובת ההתאחדות המאשרת לכאורה מידע זה, אך מנמקת זאת ב"אילוץ": "אם שרים מבקשים לצפות במשחק אי אפשר להושיבם אלא רק בתא הכבוד". במכתב ששלחה היום התנועה ליועץ המשפטי לממשלה, נכתב כי בין אם מדובר בקבלת כרטיסים במתנה ליציע הכבוד מתוך "אילוץ", בין אם בקבלת כרטיסים במתנה ליציע אחר, הרי שמדובר בטובת הנאה אשר עובד ציבור מנוע מלקבלה וחל עליו אף איסור מפורש בעניין זה אשר סנקציה בצידו. התנועה מוסיפה, כי סעיף 1 לחוק שירות הציבור (מתנות) תש"ם – 1979 (להלן: "חוק המתנות"), מגדיר מתנה כ"הקניית נכס שלא בתמורה או מתן שירות או טובת הנאה אחרת שלא בתמורה". בנוסף, סעיף 2 לחוק המתנות קובע, כי באם נתנה לעובד הציבור מתנה באשר הוא עובד הציבור והוא לא סירב לקבלה או לא החזירה לנותן לאלתר, תקום המתנה לקניין המדינה, ובמתנה שאין בה קניין חייב עובד הציבור לשלם לאוצר המדינה את שוויה. התנועה מסבירה, כי חוק המתנות מתמודד למעשה עם הסיטואציה של מתן טובת הנאה שאינה מגיעה לכדי שוחד, בין היתר, כיוון שלא נתנה בעבור מעשה או מחדל פלוני, אך הנה אסורה היות ונתנה לעובד ציבור באשר הוא עובד ציבור, וככזה כאמור אל לו לקבלה. לעניין זה יפים דבריו של שר המשפטים (דאז) מר ש' תמיר, בעת הקריאה הראשונה של הצעת חוק שירות הציבור (מתנות): "יש מתנות שאין להן אופי פרטי מובהק, אך גם אינן מגיעות לדרגת שוחד. הן אינן ניתנות בעד מעשה או מחדל פלוני הקשורים במילוי תפקידו של עובד הציבור ולא כדי להטות למשוא פנים בדרך כלל, אף שעובדת היותו של מקבל המתנה עובד הציבור היתה בין המניעים לנתינתה " (הדגשה לא במקור). התנועה אף מציינת, כי חלוקת כרטיסים בלא תשלום על ידי ההתאחדות לכדורגל לגורמים נשואי פנים בקטגוריות שונות הינה בעיה ישנה ומוכרת, עליה התריעה התנועה פעמים רבות בעבר. התנועה שבה ומזכירה, כי בין היתר זכה הדבר להתייחסות בדוח וועדת השופט סטרשנוב, בפניו העלתה התנועה את הבעיה. דוח ועדת סטרשנוב יחד פרק שלם לבעיה זו אשר גורמת, במופעיה השונים, לנזק לקופה הציבורית ולאמון הציבור בגופים שלטוניים. לפיכך, פונה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה ומבקשת שיפעל לבירור הסוגיה ובמידת הצורך למיצוי הדין עם השרים אשר הפרו את חוק המתנות, ו/או כל עובד ציבור אחר שקיבל טובת הנאה זו. התנועה סבורה, כי במידה ותאושר בפני היועץ המשפטי לממשלה עובדת חלוקת כרטיסים לעובדי ציבור, עליו לפעול למען קבלת שמם של כל עובדי הציבור שזכו למתנה זו למען הסנקציה הנקובה בחוק- קנס בגובה פי שלושה מערך המתנה, ובנוסף לכך תשלום ערך המתנה לקופת המדינה. כן מבקשת התנועה לקבל לידיה את שמות עובדי הציבור שזכו לטובת ההנאה, לפי חוק חופש המידע.