לאור עתירת התנועה למען איכות השלטון הוציא שופט בג"צ אדמונד לוי צו בינים המונע את מחטף הבחירות של שר החוץ בנימין נתניהו לאייש משרות בכירות במשרד המתפנות בעוד כחצי שנה בעיתוי של שבוע לפני הבחירות.

לאור עתירת התנועה למען איכות השלטון הוציא שופט בג"צ אדמונד לוי צו בינים המונע את מחטף הבחירות של שר החוץ בנימין נתניהו לאייש משרות בכירות במשרד המתפנות בעוד כחצי שנה בעיתוי של שבוע לפני הבחירות.
התנועה לאיכות השלטון
לאור עתירת התנועה למען איכות השלטון הוציא שופט בג"צ אדמונד לוי צו בינים המונע את מחטף הבחירות של שר החוץ בנימין נתניהו לאייש משרות בכירות במשרד המתפנות בעוד כחצי שנה בעיתוי של שבוע לפני הבחירות. התנועה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה לוזון, מידד עתרה הבוקר להוציא צו ביניים שימנע את כינוס וועדת המינויים במשרד החוץ היום בשעה 16.00 לדון באיוש 3 תפקידי מטה בכירים של סמנכ"לים במשרד החוץ עד קבלת החלטה בעתירה. השופט לוי הוציא צו כמבוקש עד למתן החלטה אחרת בעתירה. עוד הורה השופט למשיבים להגיש את תגובתם עד 23.1.03 בשעה 12.00 ואז הוא יחליט כיצד יימשך הדיון בעתירה. בנוסף בקשה התנועה מבג"צ להוציא צו על תנאי שיורה לשר החוץ נתניהו לנמק מדוע אינו נמנע מלערוך את סדרת המנויים של שלשת תפקידי המטה הבכירים של סמנכ"לים במשרד החוץ בעיתוי של שבוע בלבד לפני הבחירות לכנסת תוך שהוא מעמיד את השר הבא בפני עובדות מוגמרות, בפרט כאשר מדובר במשרות המתפנות רק בעוד כשמונה חדשים ואין כל צורך דחוף בעריכת המנויים בעיתוי זה ובמנויים אשר בהליך איושם החל השר לפני כשבועיים בלבד. וכן מדוע לא ימתין עד הרכבת הממשלה הבאה תוך שהוא נוקט במהלכים מזורזים לפרסום המכרז, משנה את הרכב וועדת המכרז באופן המחזק את השפעתו בה, בין היתר באמצעות צירוף ראש לשכתו לוועדה. ובשעה שנוצרת מראית עין קשה לפיה בשל חוסר ההגיון והשיקולים הענייניים בעריכת המינויים בעיתוי זה למשרות מטה בכירות איתן יעמוד בקשר הדוק שר החוץ הבא, מונעים צעדיו משיקולים שאינם ממן העניין.וכן מדוע אין השר נמנע מלכנס עתה את וועדת המנויים ולא לאחר הרכבת הממשלה הבאה בשעה שהנחיית היועץ המשפטי לממשלה קובעת כי יש להימנע מעריכת מינויים בשירות המדינה בתקופת בחירות , אלא אם מדובר במשרות שנתפנו ויש צורך דחוף באיושן, מה שאין במשרות אלו המתפנות כאמור רק בעוד מספר חדשים. מעבר לפגיעה יש במהלך אף מראית עין למעשה מנהלי חסר כל רציונל ענייני , המנוגד לטובת העניין וככזה כנגוע בשיקולים שלא מן העניין. מראית עין קשה זו יש בה אף כדי לפגוע באמון הציבור בשלטון. מדובר בגישה המזלזלת בחובת הנאמנות של משרתי הציבור הרואים בתקופת מערכת הבחירות כמעין תקופת סוף העונה ומכירת חיסול. מדובר במהלך הנגוע בחוסר תרבות שלטונית המהווה פתח מסוכן אף להישנות מהלכים דומים בעתיד. ומראית פני הדברים יש בה בכדי ליצור פגיעה ממשית באמון הציבור בכל הנוגע להתנהלות מערכות השלטון במהלך מערכת הבחירות. כן מבקשת התנועה מבג"ץ להוציא צו על תנאי ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב שירות המדינה לנמק מדוע לא יפעלו למניעת הליך המנויים כעיתוי זה. ומועדת המנויים לנמק מדוע לא ימנעו מלהתכנס ולדון במנויים עד התכנסות הממשלה הבאה.