התנועה למען איכות השלטון פנתה היום למפכ"ל המשטרה על מנת שיורה על חקירת חשדות לכאורה למעשים בלתי חוקיים במסגרת הליך הפריימריס בליכוד.

התנועה למען איכות השלטון פנתה היום למפכ"ל המשטרה על מנת שיורה על חקירת חשדות לכאורה למעשים בלתי חוקיים במסגרת הליך הפריימריס בליכוד.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון פנתה היום למפכ"ל המשטרה על מנת שיורה על חקירת חשדות לכאורה למעשים בלתי חוקיים במסגרת הליך הפריימריס בליכוד. אתמול התפרסם בעיתונים "הארץ" ו"מעריב", כי שרים בליכוד התבקשו לכאורה להעניק תמורה לחברי מרכז על מנת לזכות בתמיכתם בעת הבחירות המקדימות. בין היתר פורסם ששרים טענו כי חברי מרכז הגישו להם בקשות לסיוע בקידום בבקשות לחנינה ומחיקת רישום פלילי, כמו גם בקשות לזכות להתמנות למשרות בשירות הציבור. בנוסף, הועלו טענות לפיהן התבקשו שרים ע"י חברי מרכז לשלם תמורה כספית עבור תמיכה בהם. בפרסום בעיתון "מעריב" מאתמול, הוזכרה פגישה שהתקיימה, לכאורה, בין שר בכיר בממשלה לבין מה שכונה כ"קבוצה ירושלמית" בעלת כוח במפלגה. על פי האמור בפרסום התבקש, לכאורה, השר להבטיח לפעול למען מינוי למשרות בשירות הציבור ודחה דרישה זו מכל וכל. אם אכן יש ממש בפרסום זה, הרי שמדובר בתופעה חמורה, שיש בה משום פגיעה קשה בטוהר השלטון ובטוהר הבחירות. לפיכך, ביקשה התנועה להורות על חקירת היבטיה השונים של הסוגיה, בהתאם לעבירות המפורטות בסעיף 10 לחוק בחירות לגופים ציבוריים התשי"ד 1954, החל על בחירות מקדימות במפלגות, ובפרט לבחון האם בוצעה עבירה של ניסיון לקבלת שוחד. כמו-כן, ביקשה התנועה לדעת מהן תוצאות החקירה לכשתושלם.