התנועה למען איכות השלטון דורשת משר התקשורת ומיו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין לבטל את רשיונם של "ערוצי זהב" לאור ההפרה הבוטה של תנאי הרשיון בביטול הפקת חדשות מקומיות.

התנועה למען איכות השלטון דורשת משר התקשורת ומיו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין לבטל את רשיונם של "ערוצי זהב" לאור ההפרה הבוטה של תנאי הרשיון בביטול הפקת חדשות מקומיות.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון דורשת משר התקשורת ומיו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין לבטל את רשיונם של "ערוצי זהב" לאור ההפרה הבוטה של תנאי הרשיון בביטול הפקת חדשות מקומיות. במכתבה מציינת התנועה כי לפני כשבועים פורסם בכלי התקשורת, כי חברת הכבלים "ערוצי זהב" הפסיקה במפתיע להפיק את תוכנית החדשות "זמן ירושלים" ובפועל איננה משדרת חדשות מקומיות בירושלים ואף בבאר שבע. הימנעות משידורי חדשות מקומיות עומדת בניגוד לסעיף 6כ' לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב – 1982; להחלטות המועצה לשידורי כבלים ולווין; ולהתחייבות "ערוצי זהב" על פי סעיף 29.4 לרשיון כללי לשידורי כבלים – ערוצי זהב ושות' (כפי שהוא מופיע באתר משרד התקשורת) לפיו מחוייבת "ערוצי זהב" לשדר חדשות מקומיות, בהתאם להוראות הדין והחלטות המועצה. שידורי חדשות מקומיות הינם מתפקידיה החשובים של חברות הכבלים ואין לעבור לסדר היום על התעלמות מחובה זו. מציאות בה חברת כבלים מרשה לעצמה, באופן חד צדדי, לבטל משדרים להם היא מחוייבת על פי חוק, וזאת מבלי לטרוח אף ליידע אפילו את יו"ר המועצה, הינה חמורה ביותר ומעלה שאלות לגבי אפקטיביות הפיקוח של המועצה על חברות הכבלים. ברור, כי כאשר משתלם לחברה להפר את התנאי גם כאשר מושתת עליה קנס, אין באיום לקנס כדי להביא לאכיפת תנאי הרשיון. התוצאה היא התעלמות מן החובות, על פי החוק והרשיון ופגיעה מתמשכת בציבור המנויים, וחמור לא פחות, נוצר מצג של אוזלת יד של הרשויות הפותח פתח להפרות נוספות. לאור כל זאת הבהירה תנועה לפני שבוע, הן לשר והן ליו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין כי יש לפעול באופן נחרץ ומיידי להחזרת שידורי החדשות המקומיות, על ידי חברת ערוצי זהב, במתכונת מלאה ואיכותית. מאז חלף שבוע נוסף בו לא שודרו מהדורות החדשות והטענה שפורסמה כאילו מדובר בהפסקה קצרה להיערכות, שתסתיים בתחילת אוקטובר, הוכחה כלא נכונה. לאור זאת דורשת התנועה מהשר ומיו"ר המועצה לנקוט בהליכים כנגד "ערוצי זהב" לביטול רשיונם, נוכח הפרתו הבוטה.