התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ בדרישה להוציא צוו על תנאי שיורו לשרי האוצר והעבודה והרווחה, לנמק מדוע לא יחזרו בהם מהחלטתם להעביר 790,000 שקל מתקציב נוער במצוקה למימון לשכה לסגן שר העבודה והרווחה יצחק ועקנין.

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ בדרישה להוציא צוו על תנאי שיורו לשרי האוצר והעבודה והרווחה, לנמק מדוע לא יחזרו בהם מהחלטתם להעביר 790,000 שקל מתקציב נוער במצוקה למימון לשכה לסגן שר העבודה והרווחה יצחק ועקנין.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ בדרישה להוציא צוו על תנאי שיורו לשרי האוצר והעבודה והרווחה, לנמק מדוע לא יחזרו בהם מהחלטתם להעביר 790,000 שקל מתקציב נוער במצוקה למימון לשכה לסגן שר העבודה והרווחה יצחק ועקנין. העתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה מידד, עוסקת בהחלטת השרים להעביר סכום זה למימון לשכה לסגן השר מתוך כספים אשר במקורם נועדו עבור נוער מנותק ועבור נוער ומבוגרים הזקוקים לשירות שמעניק שירות המבחן, באים לענות על צורך חיוני – קיומי של הנזקקים ושל החברה כולה. העברתם למימון לשכה לסגן השר לטענת העותרים הינה בלתי סבירה באופן קיצוני, שרירותית ופוגעת באינטרסים של הנזקקים לשירותי הרווחה ושל הציבור כולו. התנועה דורשת גם כי יוצאו צווים על תנאי שיורו לשר העבודה והרווחה לנמק מדוע לא יאוישו לאלתר תקנים שהתפנו בשירותי המבחן לנוער ולשר האוצר מדוע לא ימנעו מלתקצב כפל לשכות לשר ולסגן שר העבודה והרווחה . התנועה למען איכות השלטון בישראל, סבורה כי המהלך כולו נגוע בחוסר סבירות קיצוני מצד כל הגופים שידם במעל, אשר העדיפו את כיבודיו המובטחים של פוליטקאי במסגרת המארג הקואליציוני המנופח , על פני צרכים בסיסיים של חלקים נזקקים וחלשים בציבור. חלקים שבאופן מסורתי אין מי שילחם את מלחמתם ומי שישבות בשל מצוקתם ועלבונם. לטענת התנועה ההחלטה הינה החלטה שאיננה משרתת את טובת הציבור. סגן שר המבקש לשרת את המשרד בו הוא מכהן איננו זקוק למנגנון מנופח הבא על חשבון השירותים שהמשרד מעניק. כאשר נבחרי הציבור מזלזלים בכספי הציבור ורואים לנכון להעביר משאבים מן הנזקקים להם ביותר לריפוד כיסאם, נסדק אמון הציבור בשלוחיו ונשברת האמנה על פיה מפקיד הציבור כספו בידי הרשות. בפרט אמורים הדברים בשעה כלכלית קשה זו בה מצוי המשק, בה נדרשים משרתי הציבור לנקוט יתר זהירות בשימוש שהם עושים בכספי ציבור. מצב זה מהווה סכנה של ממש לתפקודה של חברה ומדינה . התנועה מציינת עוד כי ממכתבו של דובר משרד העבודה והרווחה לתנועה, עולה כי משרדו מתנער מהאחריות להחלטה ותולה אותה באגף התקציבים באוצר. וזאת למרות שיוזמה כזו צריכה לבוא על פי חוק יסודות התקציב מהשר הנוגע בדבר. בנוסף מבקשת התנועה מבג"ץ להוציא צו ביניים שימנע את השינויים בתקציב עד למתן פסק דין בעתירה.