בג"צ ידון מחר בעתירת התנועה למען איכות השלטון אשר עתרה לבג"ץ כבר בפברואר 0002 , בדרישה להעביר מתפקידו את מזכיר הממשלה מר יצחק הרצוג וזאת לאור מעורבותו הרחבה, בפרשת העמותות.

בג"צ ידון מחר בעתירת התנועה למען איכות השלטון אשר עתרה לבג"ץ כבר בפברואר 0002 , בדרישה להעביר מתפקידו את מזכיר הממשלה מר יצחק הרצוג וזאת לאור מעורבותו הרחבה, בפרשת העמותות.
התנועה לאיכות השלטון
בג"צ בהרכב סגן הנשיא שלמה לוין, והשופטים יצחק זמיר ויצחק ויצחק אנגלהרד ידון מחר ב9 בבוקר בעתירת התנועה למען איכות השלטון אשר עתרה לבג"ץ כבר בפברואר 2000 בדרישה להעביר מתפקידו את מזכיר הממשלה מר יצחק הרצוג וזאת לאור מעורבותו הרחבה, בפרשת העמותות. כאמור עתרה התנועה לבג"ץ באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה מידד. בעתירתה בקשה התנועה צווים על תנאי שיורו לרה"מ והממשלה לנמק מדוע לא יפטרו או יעבירו מתפקידו ו/או ישהו או יוציאו לחופשה את מזכיר הממשלה וזאת כיוון שמדוח מבקר המדינה לתקופת הבחירות לכנסת ה – 15 ולראש הממשלה עולה, כי מילא תפקיד מרכזי בביצוע העבירות המינהליות המיוחסות למפלגת "ישראל אחת" ושאותן תאר המבקר כ"שיטה" לניצול פעילותם של גופים חוץ-מפלגתיים, כדי להרחיב את מאמצי הבחירות שלא במסגרת התקציבית הרשמית המותרת באופן שהביא ל"רמיסת החוק ברגל גסה". התנועה טענה שמאחר והדו"ח מהווה ראייה מינהלית והדו"ח מצביע על מעורבותו המרכזית של מר הרצוג בעבירות מינהליות רבות, דבק בו רבב מינהלי ולפיכך הינו מנוע מלכהן באחת המשרות המינהליות המרכזיות והרגישות ביותר. בעתירתה מהתשיעי לפברואר 2000 עתרה התנועה גם כנגד נציב שירות המדינה וזאת על כך שאינו עושה שימוש בסמכותו, ומשעה את מזכיר הממשלה, לפי סע' 47(א) לחוק שירות המדינה (משמעת) וזאת בעקבות החקירה הפלילית שנפתחה נגדו . התנועה סבורה כי ישנה חוסר סבירות קיצוני ופגיעה באמון הציבור הנגזרים מהמשך כהונתו של מזכיר הממשלה חרף מעורבותו המרכזית בעבירות מנהליות חמורות על חוק מימון מפלגות, חוק אשר נועד להגן על ערכי השוויון, טוהר הבחירות ותקינות המינהל הציבורי, ובשעה שהמשך כהונתו בתפקיד משמעו התעלמות מחומרת הדברים במישור המינהלי והציבורי. התעלמות זו פוגעת הן באכיפת נורמות של אתיקה ציבורית ומינהל ציבורי תקין והן באמון הציבור כלפי נבחריו. לפני כחודש בקשה התנועה להוסיף לעתירתה בקשה לצו על תנאי המורה לראש הממשלה, לממשלה, ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב שרות המדינה לנמק מדוע לא יפטרו , ישהו, יעבירו מתפקידו או יוציאו לחופשה את מזכיר הממשלה מר יצחק הרצוג וזאת מאחר שלמרות שהוא נחשד בביצוע עבירות במסגרת תפקידו המרכזי ב"פרשת העמותות", ולמרות שהוזמן לחקירה במשטרה בנוגע לממצאי מבקר המדינה בפרשה, נמנע מלהשיב על שאלות חוקריו וזאת בניגוד למצו