התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לראש הממשלה בדרישה לקיים דיון מחודש בממשלה בנושא מינוי האלוף עוזי דיין לתפקיד יו"ר המועצה ויועץ לבטחון לאומי.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לראש הממשלה בדרישה לקיים דיון מחודש בממשלה בנושא מינוי האלוף עוזי דיין לתפקיד יו"ר המועצה ויועץ לבטחון לאומי.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל, פנתה היום לראש הממשלה בדרישה לקיים ישיבת ממשלה בה יידון מחדש נושא מינוי יו"ר המועצה לבטחון לאומי. התנועה טוענת כי בהחלטת הממשלה מס' 2299 מיום 6.9.00 נרשמה הודעת ראש הממשלה לפיה החליט ראש הממשלה למנות את האלוף עוזי דיין לתפקיד יו"ר המועצה ויועץ לבטחון לאומי. ההודעה מדגישה כי האלוף דיין יהיה כפוף ישירות לראש הממשלה אף שהוא מכהן בו זמנית כאלוף בשירות פעיל. ההודעה מציינת במפורש כי המנוי בוצע בתיאום עם הרמטכ"ל. לדעת התנועה הערה זו אינה עולה בקנה אחד עם המידע אשר פורסם, לפיו התנגד הרמטכ"ל למנוי האלוף כל עוד הוא משרת כאלוף בשירות פעיל. התנועה גם מדגישה במכתבה את העובדה כי המועצה לבטחון לאומי נועדה להוות גוף אזרחי שתפקידיו לתאם בין הגופים העוסקים בבטחון לאומי, להמליץ על מדיניות בנושא הבטחון הלאומי ,ועוד. ולטענתה אדם המכהן כאלוף בשירות פעיל ורואה את המשך דרכו בצבא, אינו יכול למלא תפקיד זה וזאת בשל ניגוד אינטרסים . בנוסף מקשה התנועה כי לא ברור כיצד מסתדרים הדברים עם העיקרון הבסיסי בחוקי הצבא לפיו הדרג הפיקודי העליון בצבא הוא ראש המטה הכללי. וכיצד ניתן מבחינה משפטית, ציבורית והגיונית ליצור מצב בו אין לרמטכ"ל סמכות כלפי אחד מאלופיו. לאור כל זאת מבקשת התנועה מראש הממשלה כי הממשלה תשוב ותתכנס לדיון מחודש בנושא, דיון בו יובא בפניה מידע מלא ומדויק ובו תישקל בין השאר העובדה כי האופי הפוליטי של המנוי מחייב כי האלוף דיין יאלץ לצאת לתקופת צינון בתום כהונתו, בטרם יוכל להיות מועמד לתפקיד הרמטכ"ל.